Люди

Silvia Postolatiev: Vreau să fiu o sursă de inspiraţie

Максим Дубаренко: Теннисисты и корт во всех странах одинаковые

Un blog de modă este pe cât de uşor de creat, pe atât de greu de întreţinut. Tot mai des auzim istorii de succes ale unor fete simple, însă care au reuşit să atragă atenţia comunităţii de modă din toată lumea, datorită unei pagini de Internet, ce reprezintă viziunea lor asupra stilului, şi invitata de azi nu e o excepţie.

Fondatoarea blog-ului Rock & Roses, Silvia Postolatiev, e o tânără din Chişinău, stabilită la moment în România, care a încântat publicul de acolo cu gustul vestimentar şi personalitatea ei. Despre dorinţa de a inspira şi opinia soţului despre hobby-ul ei, citiţi în acest interviu.

Silvia, ce faci în România?

Mă aflu în Bucureşti de 10 ani. Am absolvit Facultatea de Film în 2006, iar în prezent activez ca  fotograf freelancer şi blogger de modă.

Cum te ajută studiile în domeniul artei în ceea ce faci?

Mă pasionează toate formele artei vizuale, începând cu artele plastice, imagine, fotografie, până la fashion şi make-up. Cea mai nouă pasiune a mea este designul de interior. Studiile în domeniu nu au făcut decât să şlefuiască talentul înnăscut.

Crezi că gustul vestimentar e înnăscut sau poate fi cultivat în timp?

Mi-e greu să cad de acord cu prima variantă şi consider că dacă acesta există, înseamnă că poate fi cultivat şi perfecţionat în timp. Dacă acesta lipseşte cu desăvârşire, soluţia este un stilist.

Un blog de modă e o responsabilitate, în primul rând, faţă de cititori. Cum reuşeşti să le oferi ultimile tendinţe în materie de modă?

Din păcate, în ultima perioadă am neglijat blog-ul, din lipsă de timp. Nu mi-am propus neapărat să ţin publicul la curent cu cele mai noi trend-uri, ci mai degrabă să le trec prin filtrul personalităţii mele şi să fiu o sursă de inspiraţie pentru tinerele pasionate de modă şi cele în căutare de un stil pe care să-l adopte.

Una dintre rubrici se numeşte "Shop my closet", putem presupune că ai o garderobă impresionantă. Eşti împătimită de cumpărături sau "a shopaholic", cum zic americanii?

La un moment dat, dulapul meu devenise neîncăpător şi am luat decizia de face "curăţenie". Unele haine le vând, altele le donez, iar unele ajung direct în coşul de gunoi. Consider că asta e cea mai ecologică şi rezonabilă soluţie pentru toate împătimitele de modă. Într-adevăr, sunt împătimită de cumpărături, dar, mai nou, învăţ să o fac inteligent şi să investesc în piese de bază în garderoba oricărei femei, care vor  rămâne mereu în vogă.

E posibil să ai un venit considerabil de pe urma unui blog?

Dacă îţi propui asta, poţi să reuşeşti! Eu nu am avut acest scop. Fac asta din pasiune şi narcisism. În cazul meu, nu există neapărat "venituri considerabile", ci mai degrabă nişte barter-uri convenabile şi mici "atenţii", gratuităţi din partea unor brand-uri, atât autohtone, cât şi din afara ţării.

Cât de mult contează silueta pentru un blogger de modă?

Ceea ce contează este ca întreaga imagine să fie de bun-simţ, să nu cadă dintr-o extremă în alta. Până la urmă, asta vor să transmită bloggerii de modă: nu trebuie să fii model, ca să te poţi îmbrăca frumos. Totuşi, pe o siluetă suplă, de statură înaltă stă bine orice tip de haină.

Ce ţi-a format stilul?

Nu pot spune că am un stil anume. Mă îmbrac în funcţie de ocazie. Pentru o zi obişnuită prefer ţinutele lejere, în stil casual-chic, cu uşoare influenţe rock sau sexy. Pentru evenimente mai sofisticate aleg ţinute elegante, foarte feminine.

Cum au influenţat călătoriile felul în care te îmbraci?

Fără să îţi dai seama, atunci când călătoreşti în diferite ţări, încerci să te integrezi în peisaj şi preiai anumite influenţe locale. Cu toate astea, în Bucureşti este destul de greu să experimentezi în materie de stiluri, mai ales când circuli cu transportul public.

Acum bloggerii sunt activi chiar şi atunci când sunt offline. Organizează diferite sale-uri şi evenimente fashion. Cum influenţează asta legătura cu cititoarele? De ce o faceţi, în general?

În primul rând, ne ajută să ne cunoaştem mai bine noi între noi, blogger-iţele. Ne vedem faţă în faţă şi facem schimb de păreri şi experienţe. Ne bucurăm enorm, când vreo cititoare ne recunoaşte şi ne abordează pe stradă.

Cum ajută Fashion Week-urile în dezvoltarea ca personalitate cu stil şi blog?

Nu am participat niciodată la Fashion Week-uri şi nu ştiu sigur dacă voi avea ocazia s-o fac în viitorul apropiat, însă sunt de părere că acestea sunt destul de importante în  evoluţia ca unui blogger de modă. Sunt nişte experienţe absolut unice, care îţi oferă o perspectivă nouă, diferită asupra fenomenului fashion. De asemenea, ajută  mult şi din perspectiva de promovare personală a numelui şi blog-ului.

Publicul a devenit cam sceptic în legătură cu astfel de blog-uri. Sunt multe şi, deseori, amatoriceşti. Cum se obţine recunoaşterea în acest domeniu?

Deşi pare simplu, un blog de modă presupune destul de multă implicare, pasiune, responsabilitate, continuitate şi gust estetic, spirit autocritic. Pe lângă astea, mai adăugăm resursele tehnice şi financiare. Calitatea şi conţinutul original al unui blog vor fi mereu apreciate, indiferent de părerile sceptice cu referire la domeniul modei.

Cum influenţează blogger-ii şi street fashion trend-urile haute couture?

Moda este un cerc vicios, o roată care se tot întoarce încontinuu. Mai nou însă, blogger-ii de modă au devenit nişte formatori de opinie, iar moda străzii - o sursă de inspiraţie pentru marii designeri. Odată cu explozia tehnologică, iar Internetul este o parte importantă a ei, totul a devenit mult mai accesibil publicului, cu posibilitatea de a deveni viral, aşa că această nouă orientare a marilor case de modă mi se pare un lucru firesc.

Brand-urile fashion româneşti sunt recunoscute pe o scară tot mai largă. Ce crezi tu despre ele?

Una dintre creatoarele mele de modă preferate din România este Maria Lucia Hohan (MLH). Acest brand a avut o ascensiune frumoasă în ultimii ani şi mă bucur enorm să văd vedete internaţionale, purtând haine semnate de designerii români. Însă, pe lângă multă muncă şi talent, e nevoie şi de o strategie marketing eficientă, prin care se promovează produsul. Altfel este foarte greu să creşti, mai ales la nivel internaţional.

Ce spune despre acest hobby soţul tău, mai ai timp pentru el?

Sincer? Ca orice bărbat, nu prea înţelege această activitate de "fashion blogging", însă vede cu câtă pasiune o fac, mă susţine. Sunt sigură că suportul din partea celor dragi e important indiferent de ocupaţie.

Natalia Sergheev

allfun

Еще Люди