Люди

Ludmila Corlăteanu, creatoarea de modă care cucereşte Hollywood-ul

Mereu ne bucurăm când "ai noştri"  obţin succese la nivel mondial. Ludmila Corlăteanu este una dintre moldovenii care a încântat chiar și cele mai selecte vedete de peste ocean. Creaţiile ei au fost purtate de nume grele cum ar fi Nicole Sherzinger sau Bailey De Yong. Drumul până la  Ţara Făgăduinţei a fost, însă, presurat cu multe aventuri. O parte dintre ele sunt dezvăluite de Ludmila în interviul de mai jos, pe care vă invităm să-l citiţi cu multă atenţie!


Ludmila, ai ajuns să cucereşti cele mai cunoscute staruri de la Hollywood, graţie ţinutelor tale. Dar să le luăm pe rând. Care a fost începutul acestui drum în lumea modei?

De mică îmi plăcea să desenez şi să cos hăinuţe noi păpuşilor mele. Multe fete făceau asta, doar că la mine s-a transformat într-o pasiune copleşitoare. La acea vreme nu visam încă să fac design vestimentar, pentru că nu ştiam că aşa se numeşte. Eram, însă,  convinsă că asta va deveni cel mai important lucru din viaţa mea. Aşa că din clasa a treia am mers la un cerc de croitorie, de pe lângă un club de pionieri din Chişinău, timp de 9 ani, de 3 ori pe săptămână a câte 3 ore. Aşa am început să fac haine cu mâinile mele şi deja în clasa a şaptea tot ce aveam în garderobă, în afară de uniformă şi palton, era confecţionat de mine. În clasa a noua am mers la un curs de pictură de pe lângă Institutul Pedagogic "Ion Creangă". După şcoală am fost admisă la Colegiul Tehnologic din Chisinău, la Facultatea de design vestimentar. Aşa au început 3 cei mai fericiţi ani de studii, unde am aflat cum se construiesc tiparele, care sunt metodele corecte de confecţionare, diferite tehnici care se numesc azi "couture". Aceste cunoştinţe m-au ajutat mult şi la Istituto Marangoni Milano, unde cîțiva ani mai târziu am ajuns să-mi aprofundez studiile. Eu am fost unica din clasa mea care a luat doar note de 10 la toate examenele. După Marangoni a urmat un stagiu la Duyan Milano şi o ofertă de job de la Costume National. Eu, însă, am decis să mă întorc la Bucureşti, ca să-mi pun bazele afacerii. Ştiam că nu-mi va fi îndeajuns doar să desenez, am vrut să fiu implicată în toate procesele care fac dintr-un "no name" un brand. Am avut perioade dificile când am vrut să renunţ, dar m-am abţinut şi de fiecare dată reîncepeam din nou.

Ce ţinute creezi mai mult şi aici mă refer la rochii, costume, piese separate?

Rochiile sunt, deocamdată, piesele principale pe care le creez. Este deja o ţinută în sine, nu trebuie să te complici cu ce s-o combini. Dar pe măsură ce voi "creşte"ca şi brand, voi adăuga şi alte piese - paltoane, bluze, topuri, fuste, pantaloni, etc.


Povesteşte-ne cum ai ajuns în Cetatea Filmului, mai ales, să îmbraci vedetele de acolo?

De ceva timp am ajuns la concluzia că este nevoie de o expunere a brandului pe plan internaţional ca şi strategie de creştere. Deaceea am început să fac primii paşi în acest sens şi să fac o căutare de surse şi de posibilităţi. Am avut câteva încercări reuşite, care mi-au dat curaj şi care mi-au arătat că sunt pe drumul cel bun.


Cum te-a primit industria modei din SUA?

Industria modei încă urmează să mă primească, deoarece oferta este una foarte mare şi durează ceva timp şi e nevoie de insistență ca să fii acceptat. De altfel, eu deja am clienţi/boutique-uri în SUA.


Cât este de greu să investeşti într-un nume?

Ca şi în orice altă industrie, îţi ia mult timp şi efort. Fiecare îşi are calea sa şi secretul său al succesului. Deşi cel mai important pentru orice domeniu şi persoană este să nu renunţi şi să crezi în ideea ta.


Ce le spui celor care te întrebă de unde eşti şi cum le explici?

Le spun că sunt designer din Bucureşti, dar născută la Chişinău. Clienţilor le este interesant tot ce ţine de brand, de identitatea ta. Eşti o curiozitate pentru ei. Trăim într-o lume globalizată şi orice cultură, care nu este ca cea în care te-ai născut, ne face curioşi.


Ai avut ocazia să defilezi la o săptămână a modei?

Am avut o singură prezentare de modă în 2008 în cadrul Romanian Fashion Week de la Iaşi. Am fost invitată de câteva ori de a prezenta la Mercedes-Benz Kiev Fashion Days, dar mereu a intervenit ceva. Acum, de exemplu, am stabilit începuturile a câtorva colaborări pe partea de vânzare, care sunt esenţiale pentru creşterea unui brand. Mereu trebuie să prioritizez ceva.

Intenţionezi să te lansezi şi acasă, în RM?

Ar fi frumos să se regăsească şi creaţiile mele în magazinele din Chişinău. Grație internetului, pot să zic că am cliente și în Republica Moldova. Mă refer aici la mirese. Eu sunt mereu deschisă pentru orice oportunități de colaborare.

Jurnalist: Iuliana Mămăligă

Foto: Arhiva Personală

allfun

Еще Люди